Ārkārtējās situācijas laikā satiksmes intensitāte uz ceļiem samazinājusies par 19%

Satiksmes intensitāte uz valsts galvenajiem autoceļiem kopš ārkārtējā stāvokļa ieviešanas kritusies par 19%, salīdzinot ar attiecīgo periodu gadu iepriekš, aģentūru LETA informēja VAS "Latvijas valsts ceļi" (LVC) Komunikācijas daļā.
Savukārt, salīdzinot ar attiecīgo periodu pirms mēneša, proti, no 15. līdz 28.februārim, satiksmes intensitāte uz valsts galvenajiem autoceļiem samazinājusies par 18%.
Lielākais satiksmes intensitātes kritums - par 87% - ir uz Jelgavas šosejas posmā Eleja-Lietuvas robeža. Uz robežas ar Lietuvu patlaban ir atjaunota robežkontrole. Savukārt 43% satiksmes intensitātes kritums ir uz Valmieras šosejas posmā no Strenčiem līdz Valkai. Arī uz Igaunijas robežas ir atjaunota robežkontrole.
Vienīgais galvenā autoceļa posms, kur joprojām ir vērojams neliels satiksmes intensitātes pieaugums salīdzinājumā ar 2019.gada attiecīgo periodu, ir Tallinas šoseja pie Ādažiem.
LVC Komunikācijas daļā skaidroja, ka satiksmes intensitātes izmaiņas uz galvenajiem valsts autoceļiem līdz šim ierasti ir korelējušas arī ar valsts ekonomikas attīstības tendencēm.
Vidējā diennakts satiksmes intensitāte vai plūsma valsts galveno autoceļu tīklā 2019.gadā pieauga par 5%, salīdzinot ar 2018.gadu, un bija 6525 transporta vienības diennaktī uz ceļa kilometru. Kopš 2011.gada satiksmesintensitāte ik gadu turpināja pastāvīgi augt un pērn tā sasniedza augstākos rādītājus pēdējo 10 gadu laikā.
Visblīvākā satiksme 2019.gadā bija koncentrēta uz valsts autoceļiem Pierīgā: uz Rīgas apvedceļa A4 (Baltezers-Saulkalne) - 12 222 un uz Rīgas apvedceļa A5 (Salaspils-Babīte) - 14 246 autotransporta vienības vidēji diennaktī uz ceļa kilometru.
2019.gadā lielākais satiksmes intensitātes pieaugums - par 23,9% - bija uz Rīgas apvedceļa Baltezers-Saulkalne (A4) posmā no krustojuma ar reģionālo autoceļu Rīga-Ērgļi (P4) līdz krustojumam ar reģionālo autoceļu Ulbroka-Ogre (P5). Par 16% bija pieaugusi satiksmes intensitāte uz autoceļa Liepāja-Lietuvas robeža (Rucava) (A11).
Informācija par satiksmes intensitāti uz valsts galvenajiem autoceļiem iegūta apkopojot 25 LVC pastāvīgo satiksmesintensitātes uzskaites punktu datus.
Jau ziņots, ka no 13.marta līdz 14.aprīlim Latvijā saistībā ar Covid-19 vīrusu izsludināta ārkārtējā situācija, šajā laikā nosakot virkni ierobežojumu.

Foto: iAuto.lv
LASI VĒL
- Chery hibrīdauto pārpeld Ķīnas varenāko upi (+ VIDEO)
- Ar smago kravas transportu Ķīnā ir jāuzmanās un trīs lietas, kas pie mums Latvijā ir labāk! (+ VIDEO)
- Elektromobiļi riepas "apēd" ātrāk nekā degvielas automašīnas (+ VIDEO)
- Par cik Ķīnā degviela ir lētāka nekā Latvijā? Dīzelis 0.87, bet 95 benzīns 0.92 eiro - 14.10.2025 (+ VIDEO)
- Elektriskais Xiaomi SU7 Ultra piedzīvo avāriju, vadītājs sadeg, jo durvis neveras (+ VIDEO)
- Vairāk kā 100 elektroauto uzlādes stacija Pekinā, Ķīnā (+ VIDEO)
- ZM uzlādes staciju lietā valsts sekretāra disciplināro atbildību neizvērtē (+ VIDEO)
- Pilnpiedziņa uz ziemu- gan labāk, gan drošāk (+ VIDEO)
- Tālākais un garākais auto tests no Ķīnas, ja dabūšu Ķīnas autovadītāja apliecību‼️ 1 400 km & Pandas (+ VIDEO)
- iAuto.lv no Ķīnas: ātrgaitas maksas šoseja Pekinā - atļauts 120 km/h + 20 km/h tolerance! Mācos ceļa zīmes (+ VIDEO)